AHASA BOOKSHOP

AHASA BOOKSHOP
ඔබේ නිවසටම ගෙන්වා ගන්න

Monday, June 1, 2020

ඇහි පිල්ලමෙන් ලියන සෙල්ලිපිය

සිකුරාදා 

තාත්තා අද ගෙදර ආවේ පුදුම සන්තෝසෙන්. කොරෝනා ආවට පස්සේ තාත්තා මෙච්චර සන්තෝසෙන් හිටියෙ අද. අම්මා පනවලා තියෙන කොරොන්ටයින් නීති ටික නිසා වැඩ ඇරිලා ගෙදර එන තාත්තාට එළියෙ ළිඳෙන් නාගෙන තමයි ගේ ඇතුළට එන්න අවසර තියෙන්නෙ. නාන අතරෙ තාත්තා එයාගෙ සතුටට හේතුව එළිකරා.
“පැය එකාමාරක් පෝලිමේ ඉඳලා ගත්තෙ. අම්මේ නැතිවෙච්ච සහෝදරයෙක් ආපහු හම්බවුණා වගේ. අද නම් මට මුකුත් කියන්නෙ නැතුව බයිට් එකට බිත්තරයක් ඔම්ලට් දාල දෙන්න”
වෙනදට තාත්තගෙන් ඒ වගේ ඉල්ලීමක් ආවොත් දාහක් ආඩපාලි කියන අම්මා සද්ද නැතුව බිත්තර ඔම්ලට් එකක් දාන්න ලෑස්ති වුණා.
“මාස දෙකක්ම මුකුත් කටේ ගහන්නෙ නැතුව හිටියනේ... ඔන්න ඔහේ අද එයාගෙ කැමත්තක් කරපු දෙන්”

සිකුරාදා රෑ
තාත්තගේ කටින් සින්දුවක් කියවෙන්නෙ එයාගෙ සන්තෝසෙ උතුරලා යන වෙලාවට. දැන් 12ටත් කිට්ටුයි. 10ට විතර පටන් ගත්ත තාත්තගේ සංගීත සාඡ්ඡේ තාම යානවා.
“පුහුමානය හර්දේ පුරවන්නේ දස පාප ක්‍රියාවේ පැටලෙන්නේ
ඔහු නොවෙන මේ ලොකේ වසලයා
වංසේ කුල භේදේ නී ලොවේ - නොමෙ වේ බමුණා හෝ වසලයා”
මේ සින්දුව අදට ඇහෙන තුන්වෙනි වතාව. එකම වචන ටික වුණාට තාල තුනක්. දැන් දැන් ඔක්කොම සින්දු යන්නෙ එකම තාලෙට.
“දැන් ඔය ඇති. ගිහින් නිදාගන්න.”
“එහෙම බෑ විකාශන නිමාව ලස්සනට ගන්න ඕනේ. අපි ජාතික ගීය කියමු”
තාත්තා අමාරුවෙන් සිරුවෙන් වැනි වැනි ශ්‍රී ලංකා මාතා කියනකොට අපි හිනාව තද කරන් සීරුවෙන් හිටියා.

සෙනසුරාදා
කලිඟු අයියා අද උදේම අපේ ගෙදර. එයා දැන් ගෙදර එන්න ලස්සන හේතුවක් හොයාගෙන.
“මේ බීජ ඇට ටික බය නැතුව පැල කරන්න නැද්දෙ....? මාසෙන් පළදාව”
අපේ අම්මාට කළිඟු අයියා ගෙවතු වගාව ගැන උපදෙස් දුන්නෙ හරියට කෘෂිකර්ම උපදේශකයෙක් වගේ.
“අපරාදේ කලිඟු අයියා අපිට ඇඳිරි නීතිය දාපු අලුතම ඕවා ගෙනත් දුන්නා නම් මෙලහට අපි පළදාව භුක්ති විඳිනවා නේද අම්මෙ”
මම කතාවට පොහොර ටිකක් දැම්මෙ අම්මගේ හිතේ සැකයක් නැති වෙන්න. ලැබුණු අවසරෙන් කලිඟු අයියත් උපරිම ප්‍රයෝජන ගන්න අමතක කරේ නෑ.
“පාත්තිය හදාගන්න නැන්දට උදව් කරන්න මං හවස් වෙලා එන්නම්.”
“හවස එනවා නම් අපිට යීස්ට් ටිකක් හොයාගෙන එන්න අයියේ...?”
“යීස්ට් ඇයි පෙරන්නද...?”
“මොනවා පෙරන්නද....? මාළු පාන් හදන්න”

ඉරිදා

ඊයේ හවස කලිඟු අයියා යීස්ට් අරන් ආවේ අද දවල්ටත් අපේ ගෙදර එන්න හේතුවක් ඉතුරු කරගෙන. ඒ මාළු පාන්. ජීවිතේ පලවෙනි වතාවට මම මාළුපාන් හැදුවෙ. අනේ මන්දා මම සෑහෙන්න දෙගිඩියාවෙන් කලිඟු අයියට මගේ අතින්ම මාළු පාන් එකක් ගිහින් දුන්නා.
“ෂා මරුනේ.. මේවට තමයි මාළු පාන් කියන්නෙ. මාළු තියෙනවා. පානුත් තියෙනවා”
කලිඟු අයියා ඕනවටත් වඩා බොරු කිය කිය මගේ මාළු පාන් වර්ණනා කරා. ඇත්තටම සතුටුයි. ඒ මාළු පාන් හරියට හැදුණු නිසා නෙමෙයි මගේ අතින් කලිඟු අයියට කෑමක් හදපු නිසා.
- මානවිකා

No comments:

Post a Comment